Vaje in nasveti za ljudi z visokim krvnim tlakom

By Bernardo42 6 years ago
Domov  >  Vaje  >  Članki z opisi vaj  >  Vaje in nasveti za ljudi z visokim krvnim tlakom

Vaje in nasveti za ljudi z visokim krvnim tlakom

Redna telesna aktivnost zniža krvni tlak, telesu zagotovi več energije ter je odličen način za zmanjšanje stresa in izboljšanje počutja. Če še niste dovolj aktivni, se najprej posvetujte s svojim zdravnikom. Ta bo preveril, če ste pripravljeni na vadbo. Ker je aktiven življenjski slog koristen za znižanje krvnega tlaka, vas bo pri tem podprl tudi vaš zdravnik. najverjetneje strinjal, da začnete z vadbo.

Izberete si lahko katero koli telesno aktivnost, pri čemer ni nujno, da obiščete telovadnico. Dokler se gibate in s tem pospešujete svoj srčni utrip ali malo teže dihate, je aktivnost, ki jo izvajate, koristna za vas. Za vas primerne aktivnosti vključujejo hitro hojo, lahen tek, plavanje, kolesarjenje, dvigovanje uteži ali delo na vrtu.

Preden izberete aktivnost, se vprašajte naslednje:

  • Katere aktivnosti se mi zdijo prijetne?
  • Imam raje skupinsko vadbo ali raje vadim sam/-a?

Obstajajo tri osnovne vrste vadbe:

  1. Kardiovaskularna oz. aerobna vadba lahko pripomore k znižanju krvnega tlaka in okrepi srce. Vključuje hojo, lahen tek, preskakovanje vrvi, kolesarjenje (na sobnem kolesu ali kolesu), tek na smučeh, drsanje, veslanje, nizko- in visokointenzivno aerobiko, plavanje in vodno aerobiko.
  2. S treningom za moč boste razvili močne mišice, zaradi katerih boste čez dan porabili več kalorij. Takšen trening je koristen tudi za vaše sklepe in kosti.
  3. Tudi raztezanje je zelo pomembno, saj omogoča, da bo vaše telo bolj prožno in gibko, ter preprečuje nastanek poškodb.

Nekaj načinov, kako boste lažje vztrajali pri vadbi:

  1. Vadba naj bo zabavna! Pri vadbi boste lažje vztrajali, če vam bo ta predstavljala užitek.
  2. Vključite vadbo v svojo vsakdanjo rutino. Določite uro, ki jo boste namenili vadbi, in jo vpišite v svoj dnevnik.
  3. Med svojimi prijatelji si poiščite tistega, ki bo pripravljen vaditi skupaj z vami. Tako se bo povečala vaša motivacija, vadba v dvoje pa je tudi bolj zabavna.

Telesna aktivnost je najboljše, kar lahko storite za svoj krvni tlak. Svojega zdravnika vprašajte, če obstajajo kakšne omejitve glede športov, v katerih bi se želeli preizkusiti.

natisni
Categories:
  Članki z opisi vaj, Vaje