Prikrita vadba: šest zabavnih telesnih aktivnosti

By Bernardo42 6 years ago
Domov  >  Vaje  >  Članki z opisi vaj  >  Prikrita vadba: šest zabavnih telesnih aktivnosti

Prikrita vadba: šest zabavnih telesnih aktivnosti

Za človeka je telesna aktivnost ključnega pomena, saj preprečuje nastanek bolezni, omogoča boljši spanec in poveča raven energije čez dan. Kljub omenjenim splošno priznanim koristim takšne vadbe pa ni vedno enostavno biti telesno aktiven. Na srečo obstajajo še druge možnosti, ki so lahko alternativa vadbi v telovadnici 5-krat na teden. Vsaka vadba zahteva trud, vendar je ne smete občutiti kot delo. Idealno je, da vadbe ne občutite kot prisilo, temveč ravno nasprotno, občutiti morate željo po njej. Ponujamo vam 6 načinov, kako lahko na zabaven način poskrbite za dobro telesno pripravljenost.

 

  1. Vadite skupaj z energičnim prijateljem ali prijateljico: Poiščite prijatelja ali prijateljico, ki bo vadil/-a skupaj z vami. Poiščite si takšnega, ki je energičen, zabaven in družaben. Primarna motivacija je, da boste preživeli čas s svojim prijateljem ali prijateljico; vaje, ki jih bosta delala skupaj, so samo še dodatna korist. S tem ko boste preusmerili pozornost z vadbe na prijateljstvo, bo postala vadba veliko enostavnejša. Če je vaš prijatelj ali prijateljica bolj zavzet za vadbo kot vi, je to dodaten plus, saj vas bo to še bolj spodbudilo k vadbi in ohranjalo motivirane.
  2. Skupinska vadba: Skupinska vadba je način vadbe, kjer podobno misleči ljudje vadijo v skupini v spodbudnem okolju. Cenovno ugodnih skupinskih vadb, ki potekajo v vašem kraju in vključujejo jogo, tai chi, step aerobiko ali plavanje, ni težko najti. Vsaka od naštetih telesnih aktivnosti sprosti telo ter izboljša njegovo gibljivost in mišični tonus.
  3. Preizkusite se v novem športu: Preizkušanje v novem športu vas bo spravilo v gibanje in tudi omogočilo, da boste pridobili nove spretnosti in se ob tem zabavali. Izberite aktivnost, ki je primerna vašim letom, stopnji telesne pripravljenosti in ustreza vašemu okusu. Če se radi sprehajate in uživate v zeleni pokrajini, poskusite z igranjem golfa. Če imate raje kaj bolj živahnega in bi to lahko počeli skupaj s svojim partnerjem, bi bil morda tenis prava izbira za vas. Prav ničesar ne morete izgubiti, če poskusite!
  4. Ples: S tangom, fokstrotom ali jivom priplešite do boljšega zdravja! Ples je odličen način za povečanje vzdržljivosti in izboljšanje ravnotežja, vadba pa je bistveni stranski produkt te zabavne aktivnosti. Čeprav mnogi ljudje modernih plesov, zlasti zumbe, ne dojemajo kot vadbo, so ti plesi znani po tem, da vključujejo kombinacijo aerobnih vaj in različne vrste latinskih plesov. Tempo glasbe je dober pokazatelj intenzivnosti kardiovaskularne vadbe, ki jo boste razvili skozi ples. Ples je enako koristen tako za moške kot tudi ženske. Gospodje izvolite poskusiti!
  5. Družite se s svojimi otroki: Presenečeni boste, kako enostavno je ločiti vaše otroke od njihovega mobilnega telefona in računalnika, ko jim predlagate igro košarke, nogometa ali tenisa. Mlajši otroci se pred svojimi starši zelo radi bahajo s svojimi sposobnostmi, starejši otroci nekoliko manj, vendar ko spoznajo, da je lahko takšno druženje s starši pravzaprav ‘kul’, se tudi sami zabavajo. Že sam poskus, da bi jim med igro sledili, bo za vas kardiovaskularna vadba, vredna svojega imena. Vendar pazite, da ne boste pretiravali. Izpahi, izvini in padci se zgodijo precej hitreje, če ste utrujeni. Če se bodo vaši otroci nad igro navdušili, lahko sestavite dve ekipi, pripravite tedensko tekmovanje, uvedite redne treninge in morda ob koncu ”prvenstva” poskrbite za nagrade za zmagovalce.
  6. Računalniške igrice: Ta telesna aktivnost sicer ni očitna, vendar je ključ do nje v vrsti računalniške igrice, ki jo igrate. Podobno kot v resničnem življenju so statične igre, kot npr. pasjansa ali šah, pasivne tudi v računalniških igricah. Vendar pa je igranje računalniških igric postalo aktivno leta 2006 s prihodom Nintendove Wii igralne konzole. Ena od prvih Wii iger, imenovana Wii Sports, je igričarjem omogočila igranje tenisa in boksa. Igričar pri igranju tenis igrice Wii na uro porabi 179 kalorij, pri igranju boks igrice Wii pa 174 kalorij. Igričarji so v primerjavi s svojimi vrstniki iz realnega življenja manj aktivni: pri igranju resnične igre tenisa igralec porabi 318 kalorij, pri udarjanju boksarske vreče pa 382 kalorij. Čeprav je poraba kalorij pri igranju računalniških igric za polovico manjša od porabe kalorij pri enakih igrah v resničnem življenju, je oseba ki jih igra, precej bolj aktivna, kot nekdo, ki samo pritiska na gumbe daljinskega upravljalca. Na voljo so plesne in športne igrice Wii, ki so precej priljubljene, pa tudi drugi proizvajalci igralnih konzol, npr. Microsoft, so za svoje igralne konzole na trgu predstavili na gibanje občutljive interaktivne daljinsko vodene enote (npr. Kinect).

 

Fotografije: zabaraorg via Visualhunt.com / CC BY

natisni
Categories:
  Članki z opisi vaj, Vaje