Hišna opravila, ki koristijo zdravju

By Bernardo42 5 years ago
Domov  >  Vaje  >  Članki z opisi vaj  >  Hišna opravila, ki koristijo zdravju

Hišna opravila, ki koristijo zdravju

Skrb za dom zahteva čas in energijo ter nenehno pozornost. Usklajevanje naštetega s službo, opravki in družino je lahko pravi izziv. Čeprav nekateri ljudje resnično težko najdejo čas, obstajajo načini, kako umestiti vaje v svoj delovnik. Ponujamo vam nekaj nasvetov, kako ste lahko telesno aktivni, pri tem pa vam ni treba zapustiti udobja lastnega doma.

 

Kar najbolje izkoristite čiščenje

Ljudje, ki imajo opravka s čiščenjem, vedo, da so pomivanje, drgnjenje in brisanje tal ter druga opravila lahko fizično zahtevna dela, če se izvajajo pravilno. Če sami tega še ne počnete tako, poskusite s spremljavo glasbe. Dobra glasba bo v vašo vsakdanjo rutino vnesla nekaj več energije in živahnosti, čas pa vam bo minil hitreje in prijetneje.

 

Tudi stopnice so lahko fitnes pripomoček

Ni treba, da uporabljate stopnice samo za hojo navzgor in navzdol. Služijo lahko tudi kot že pripravljena fitnes naprava. Če boste uporabili domišljijo, obstaja nekaj vaj, ki jih lahko delate na stopnicah. Npr. ko greste po stopnicah navzgor, si lahko pretegnete noge in prestopate po dve stopnici hkrati, ali pa delate lažje sklece pod kotom 45°. Vajo za tricepse naredite tako, da se usedete na stopnico, se z rokama oprimete roba stopnice in nato s krčenjem in iztegovanjem rok dvigujete trup. Verjetno pa bo bolje, če ne boste poskušali dirjati po stopnicah gor in dol; ničkolikokrat ste najbrž že slišali kakšne starše, ki so glasno opozarjali svoje otroke, naj tega ne počnejo. Če pa se boste lotili tekanja po stopnicah gor in dol, je najbrž pametneje, da to izvajate ob vznožju kot pa na sredini ali na vrhu stopnic – za vsak slučaj, če bi vam spodrsnilo.

 

Umazano perilo ter krepitev mišic rok in nog

Zvrhan koš umazanega perila je težak in dvigovanje je zato lahko zahtevna naloga. Okrepite mišice na rokah, tako da nekaj sekund držite koš z umazanim perilom (koliko ga napolnite, je odvisno od vaših zmogljivosti) pod kotom 90°. To nekajkrat ponovite in kmalu boste v mišicah začutili pekoč občutek. Medtem ko zlagate perilo, lahko izboljšate svoje ravnotežje tako, da najprej nekaj sekund stojite na eni nogi in nato na drugi. Vajo nekajkrat ponovite.

 

Čimbolj izkoristite odmore

Ali res morate ves odmor presedeti? Zakaj ne bi raje okrepili mišic nog? Najprej se s hrbtom naslonite ob steno, za začetek rahlo pokrčite kolena in nato preidite v počep. Pri tem bodite ves čas naslonjeni ob steno. Ko boste pri tej vaji že čutili napredek in se boste nanjo že navadili, poskusite vsakokrat pokrčiti kolena nekoliko bolj, dokler ne dosežete kota 90°. Ko boste v takšnem položaju vztrajali nekaj sekund, boste začutili pekoč občutek v stegenskih mišicah. Mišice nog sprostite tako, da stojite na mestu. Vajo nekajkrat ponovite. Po nekaj takšnih počepih boste začutili, da si zaslužite, da se pošteno usedete – in to nedvomno si!

 

Sesanje stanovanja in izpadni koraki

Sesanje stanovanja je samo po sebi primerno za raztezanje, zlasti za izvajanje izpadnih korakov. Zakaj ne bi, medtem ko sesate, poskusili nekaj vaj za raztezanje nog? Z eno nogo stopite korak naprej (noga je nekoliko pokrčena, stopalo je na tleh), druga noga naj bo iztegnjena nazaj (stopalo je na tleh, peta naj bo dvignjena). Spuščajte trup proti tlom, tako da pokrčite kolena. Zgornji del telesa naj bo pokončen, hrbet naj bo vzravnan, čutiti morate, kako se koleno zadnje noge dotakne tal. Koleno prednje noge mora biti pod kotom 90°. Vrnite se v začetni položaj in vajo nekajkrat ponovite, nato zamenjajte nogi. Z izpadnimi koraki boste okrepili stegenske in zadnjične mišice.

natisni
Categories:
  Članki z opisi vaj, Vaje